Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Announcements
online first
Archives
About
Profile
Editorial Board
Focus and Scope
Peer Review Process
Privacy Statement
Publication policies and Open Access/Copyright
Transparency and Open Data
Ethics Statement
Language Policy
Submissions
Book-Review
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 47 No. 3 (2024)
Vol. 47 No. 3 (2024)
DOI:
https://doi.org/10.20377/rpb-2024-47-3
Published:
2024-12-19
Articles
Preface
Editorial Board
1-4
PDF (Deutsch)
What do Christian RE teachers think about politics, civic education and controversial issues?
Overview of previous research and results of a quantitative study
Jan-Hendrik Herbst
5-20
PDF (Deutsch)
Inequalities as a Topic of Religious Education for Sustainable Development
Perspectives on SDG 10 in the Context of the Concept of the Subject of Religious Education Processes
Lena Tacke
21-33
PDF (Deutsch)
Professional Development in Religious Didactics
The Case of Advanced Training Courses for Denominational-Cooperative Religious Education in North Rhine-Westphalia
Ulrich Riegel, Benedict Totsche, Mirjam Zimmermann, Steffi Fabricius
35-60
PDF (Deutsch)
Human Rights, Democracy and Politics in Religious Education and Ethics Education
A Quantitative Content Analysis of the Curricula of all German Federal States
Manfred Pirner
61-71
PDF (Deutsch)
Recognizing Linguistic-Cultural Diversity in Religious Education:
On the Neglected Potential of the 'Language of the Heart' of Immigrant and Refugee Learners
Mariusz Chrostowski
73-85
PDF (Deutsch)
The Grand Canyon's Beauty
Religious Atheism according to Ronald Dworkin and its didactic Relevance for religious Education with non-denominational Pupils
Bettina Kruhöffer
87-96
PDF (Deutsch)
Rezensionen
Mößle, Laura (2023). ‚Doing Emotion‘ im Religionsunterricht. Eine ethnographische Studie. Praktische Theologie heute, Band 192. Stuttgart: Kohlhammer. ISBN 978-3-17-043414-1. 266 Seiten.
Elisabeth Naurath
97-98
PDF (Deutsch)
Porzelt, Burkard (2023). Glauben korrelativ kommunizieren. Annäherungen an das religionspädagogische Korrelationsprinzip. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. ISBN 978-3-8385-6128-8. 173 Seiten.
Frederike Gabelt
99-101
PDF (Deutsch)
Riegel, Ulrich / Gronover, Matthias / Brügge-Feldhake, Malte / Hofmann, Julia / Boschki, Reinhold (2023). Der Umgang mit religiöser Vielfalt im katholischen Religionsunterricht. Eine explorative Studie im Mixed-Methods-Design. Münster: Waxmann. ISBN 978-3-8309-4740-0. 369 Seiten.
Manfred L. Pirner
103-105
PDF (Deutsch)
Riegel, Ulrich / Zimmermann, Mirjam (Hg.) (2024). Digitale Sakralraumpädagogik. Stuttgart: Kohlhammer. ISBN 978-3-17-043900-9. 309 Seiten.
Johanna Dierschke
107-109
PDF (Deutsch)
Schulte, Andrea (2024). Sprache im Fachunterricht Religion. Ein Studien- und Arbeitsbuch. Stuttgart: utb. ISBN 978-3-8252-6205-1. 208 Seiten.
Mirjam Zimmermann
111-112
PDF (Deutsch)
Language
English
Deutsch
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
ubplogo