Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Announcements
online first
Archives
About
Profile
Editorial Board
Focus and Scope
Peer Review Process
Privacy Statement
Publication policies and Open Access/Copyright
Transparency and Open Data
Ethics Statement
Language Policy
Submissions
Book-Review
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 47 No. 2 (2024): Special Issue on "Othering in interreligious learning and educational processes"
Vol. 47 No. 2 (2024): Special Issue on "Othering in interreligious learning and educational processes"
DOI:
https://doi.org/10.20377/rpb-2024-47-2
Published:
2024-07-25
Articles
Preface
Editorial Board
1-4
PDF (Deutsch)
The religion of others
Paul Mecheril, Oscar Thomas-Olalde
5-15
PDF (Deutsch)
No outside of power?
Othering orders and subject orientation
Janosch Freuding
17-28
PDF (Deutsch)
From othering to the in-between.
Contours of the practice turn in the interreligious field
Michael Schüßler
29-37
PDF (Deutsch)
No escape from powerful differentiation?!
Othering in Religious Education Research
Bettina Brandstetter
39-48
PDF (Deutsch)
Othering in the Context of Religious and Interreligious Education
Potentials of subject-oriented learning processes using the example of explainer videos
Christian Ratzke, Guido Meyer
49-59
PDF (Deutsch)
About problems of the 'World Religions Didactics' and its implications
On sensitizations and 'must attends' in the face of postcolonial studies
Mirjam Schambeck sf
61-72
PDF (Deutsch)
'Othering' in a Change of Direction
The Othered West in Contemporary Russian Discourses as a Topic of Religious Education?
Joachim Willems
73-84
PDF (Deutsch)
Othering Revisited: Historical and Contemporary Roots as well as Religious Educational Challenges of Jewish-Muslim Relations in Germany
Fahimah Ulfat, Asher J. Mattern
85-98
PDF (Deutsch)
Othering structures in religious cooperative teaching/learning processes
Wolfgang Weirer, Eva Wenig, Şenol Yağdı
99-113
PDF (Deutsch)
Othering as a performative trap
A critical look at educational reports and knowledge programs on Judaism
Jan Woppowa
115-124
PDF (Deutsch)
Book Reviews
Müller, Sabrina (2023). Religiöse Erfahrung und ihre transformative Kraft. Qualitative und hermeneutische Zugänge zu einem praktisch-theologischen Grundbegriff (Praktische Theologie im Wissenschaftsdiskurs 29). Berlin: De Gruyter. ISBN: 978-3-11-100003-9. 257 Seiten.
Rita Burrichter
125-126
PDF (Deutsch)
Novakovits, David (2023). Das Wagnis des Scheiterns. Religionspädagogische und -didaktische Untersuchungen zu einem Erfahrungsfeld der Gegenwart. (Religionspädagogik innovativ Band 57). Stuttgart: Kohlhammer. ISBN: 978-3-17-042592-7. 314 Seiten.
Julia Drube
127-129
PDF (Deutsch)
Palkowitsch-Kühl, Jens (2023). Digitale Medien im Religions- und Ethikunterricht: Bedingungsfaktoren für die Medienintegration an Schulen (Religionspädagogik innovativ Band 58). Stuttgart: Kohlhammer. ISBN 978-3-17-043406-6. 297 Seiten.
Florian Mayrhofer
131-133
PDF (Deutsch)
Schröder, Bernd (2023). Religionspädagogik angesichts des Judentums. Grundlegungen – Rekonstruktionen – Impulse. Tübingen: Mohr Siebeck. ISBN 978-3-16-162006-5. 580 Seiten.
Reinhold Boschki
135-137
PDF (Deutsch)
Schröder, Bernd (2023). Religionspädagogische Ökumenik. Weltweites polyzentrisch-plurales Christentum als Bildungsreligion. Tübingen: Mohr Siebeck. ISBN 978-3-16-162222-9. 251 Seiten.
Reinhold Boschki
139-141
PDF (Deutsch)
Language
English
Deutsch
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
ubplogo