Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Announcements
online first
Archives
About
Profile
Editorial Board
Focus and Scope
Peer Review Process
Privacy Statement
Publication policies and Open Access/Copyright
Transparency and Open Data
Ethics Statement
Language Policy
Submissions
Book-Review
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 45 No. 3 (2022)
Vol. 45 No. 3 (2022)
DOI:
https://doi.org/10.20377/rpb-2022-45-3
Published:
2022-12-14
Articles
Preface
Editorial Board
1-4
PDF (Deutsch)
Awaken the Question
A pilot study of the issue of a good life among young people
Willem Marie Speelman, Monique van Dijk-Groeneboer
5-15
PDF
Up to the carousel of RE
A comparison of models of an religious-cooperative RE in a systematical intention
Mirjam Schambeck sf
17-31
PDF (Deutsch)
Religious Education for All 2.0
Jochen Bauer
33-43
PDF (Deutsch)
The development of interreligious competence through explainer videos
Discussion of potentials and challenges of a digital learning practice
Christian Ratzke, Guido Meyer
45-59
PDF (Deutsch)
Lehrstückdidaktik – a Perspective for Religious Education?
Religious didactic enquiries to the Lehrkunsttraditon
Sebastian Eck
61-71
PDF (Deutsch)
Message in a Bottle for the Future?
Johannes A. van der Ven’s “Kritische Godsdienstdidactiek” (1982) and it’s Impulses for a Contemporary Religious Education
Jan-Hendrik Herbst
73-83
PDF (Deutsch)
Book Reviews
Allolio-Näcke, Lars (2022). Anthropologie und Kulturpsychologie der religiösen Entwicklung. Eine Religionspsychologie. Stuttgart: Kohlhammer. ISBN 978-3-17-041050-3. 243 Seiten.
Tobias Kläden
85-87
PDF (Deutsch)
Freuding, Janosch (2022). Fremdheitserfahrungen und Othering. Ordnungen des „Eigenen“ und „Fremden“ in interreligiöser Bildung. Bielefeld: transcript. ISBN: 978-3-8376-6043-2. 410 Seiten.
Jan-Hendrik Herbst
89-91
PDF (Deutsch)
Pirner, Manfred (2022). Wie Religionslehrkräfte ticken: Eine empirisch-quantitative Studie. Stuttgart: Kohlhammer. ISBN 978-3-17-039347-9. 238 Seiten.
Alexander Unser
93-94
PDF (Deutsch)
Reese-Schnitker, Annegret / Bertram, Daniel / Fröhle, Dominic (2022). Gespräche im Religionsunterricht. Einblicke – Einsichten – Potenziale. Stuttgart. Kohlhammer. ISBN 978-3-17-038167-4. 532 Seiten.
Michael Fricke
95-97
PDF (Deutsch)
Reiter, Janina (2021). Macht von Gefühlen – Macht über Gefühle. Philosophische Gefühlstheorien in religionspädagogischer Perspektive. Praktische Theologie heute. Band 181. Stuttgart: Kohlhammer. ISBN 978-3-17-039652-4. 247 Seiten.
Martina Kraml
99-101
PDF (Deutsch)
Schambeck, Mirjam (2022). Von Gott, Jesus, Religionen und so. Was Relilehrer:innen wissen müssen. Freiburg: Herder. ISBN: 978-3-451-39194-1. 352 Seiten.
Ulrich Riegel
103-105
PDF (Deutsch)
Unser, Alexander / Riegel, Ulrich (2022). Grundlagen der quantitativ-empirischen Religionspädagogik. Eine anwendungsorientierte Einführung. Münster / New York: Waxmann. ISBN 978-3-8252-5852-8. 202 Seiten.
Friedrich Schweitzer
107-108
PDF (Deutsch)
Carsten Wuttke (2021). Jesus und der Zorn Gottes. Exegetische Grundlegung und didaktische Perspektiven. Stuttgart: Kohlhammer. ISBN 978-3-17-041379-5. 427 Seiten.
Ulrich Kropač
109-111
PDF (Deutsch)
Language
English
Deutsch
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
ubplogo